Проєкти UAPP

«Зазираючи у вікна»

3.12.2020
2
хвилини читання

3 грудня 2020 року, у день народження Григорія Сковороди, фасад 120-ти річної «Кам'яниці з драконами» — закинутої будівлі на бульварі Тараса Шевченка 19 у Києві, перетворився на галерею. 

Інсталяція «Будинок, що спить» створена в рамках проєкту «Зазираючи у вікна». Виставку реалізовано Українською асоціацією професійних фотографів у співпраці з ГО Мапа Реновації.

За задумом авторів, задля реалізації виставки, фасад будівлі було перетворено на галерею унікальних архівних портретів українців у традиційному одязі, які належать авторству видатного українського фотографа Івана Карпова (надані Шосткинським краєзнавчим музеєм). Заплющені за допомогою комп'ютерної графіки очі на фотографіях — символ філософії Григорія Сковороди та інтерпретація сучасного світу, де люди все більше віддаляються від реальності і поринають у світ, створений медіа та рекламою. Головним елементом експозиції став великий портрет Григорія Сковороди (наданий Національним літературно-меморіальним музеєм Г. С. Сковороди). 

DSCF5274.jpg
__wf_reserved_inherit

"Весь світ спить" — часто повторював Сковорода. І в цьому його філософія перегукується з буддизмом, де реальність порівнюється зі сновидінням. Дослідники життєвого і творчого шляху Григорія Савича засвідчують, що пізньої осені 1758 року йому наснився сон: невидима сила показала Сковороді огидні картини людського "різнопуття", які нагадували фантасмагорії Босха — триб життя вельмож і простолюду, купців і священиків. Цей сон, сприйнятий Григорієм за Боже об'явлення, спонукав філософа відцуратися світу і заглибитись у себе. 

«Зазираючи у вікна» — проєкт, який дає можливість не тільки поглянути в обличчя давно минулої епохи, а й нагадати про фотографів початку попереднього століття, імена яких відомі тільки знавцям архівної фотографії. 

__wf_reserved_inherit

Дар'я Корба, голова ГО «Мапа Реновації», архітектор:

Наша мета — привернути увагу суспільства та влади до проблеми занепаду цінних будівель та популяризувати творчість українських фотографів й історію української фотографії. Використання порожніх вікон закинутої будівлі як рам для фотографій — синтез фотомистецтва та архітектури. Вони збагачують один одну новими сенсами і ніби говорять до спостерігача: "свідоме зусилля зі збереження історії необхідне в усіх сферах культурного надбання нашого народу". 

Будинок для проєкту також було обрано не випадково. Історія «Кам'яниці з драконами» починається наприкінці XIX століття. Її перший власник — педагог Іван Хильчевський, відомий як земляк та великий друг Пантелеймона Куліша — батька українського історичного роману та дослідника творчості Григорія Сковороди. Куліш у поемі «Грицько Сковорода» завершив процес художнього осмислення образу видатного українця, вписавши його не лише в контекст XVIII століття, а й у тисячолітню історію України.

MCH04699.jpg
MCH04811.jpg
__wf_reserved_inherit

Зазирнути у вікна історії крізь призму образів, що несподівано отримують життя посеред міста: таку гру запропонували киянам у 2014 році «Київське благодійне товариство», Українська асоціація професійних фотографів (UAPP), готель «Козацький» та сучасні художники, що переосмислили образ Тараса Шевченка у рік його 200-річчя та непростих часів для нашої Батьківщини.

Реалізувати виставку «Зазираючи у вікна» у 2014 році Київському благодійному товариству вдалося за рахунок меценатських коштів — проєкт профінансував київський підприємець Михайло Данилко. Автори сподіваються, що і для підтримки наступних етапів проєкту знайдуться меценати або просто небайдужі жителі міста та поціновувачі мистецтва — як класичного, так і сучасного, яке намагається діалогізувати з класикою.

За словами заступника голови Київської міської державної адміністрації Руслана Крамаренка, сьогодні у "портфелі" «Київського благодійного товариства» вже кілька успішно реалізованих проєктів, які дають надію, що традиції меценатства, які були започатковані ще у дореволюційному Києві, будуть відновлені сьогодні.

"Київ має гарний приклад меценатства в минулому. Нинішні бізнесмени теж можуть допомогти місту, а влада знає, що потрібно зробити. Думаю така незвичайна виставка сподобається киянам та туристам. Пропонована форма виставки в Україні ще не була задіяна, але вже активно практикується в інших країнах Європи для популяризації мистецтва фотографії та облагородження виду старої архітектури міста", — зазначив Руслан Крамаренко.

20140523_153753.jpg

Ярославів вал 15 — це будівля, яка є пам'яткою архітектури та була зведена у радянські часи як готель «Звезда», а у дворі (вул. Ярославів Вал, 15б) з початку минулого сторіччя знаходиться садиба видатних киян — родини Сікорських. Іван Сікорський — відомий київський лікар, а його син Ігор — винахідник, який є "батьком" гелікоптера. У 1910 році Ігор Сікорський вперше піднявся у київське небо на літаку власної конструкції.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

"Жива" виставка «Зазираючи у вікна» реалізувана за рахунок меценатських коштів "Київським благодійним товариством" та Українською асоціацією професійних фотографів (UAPP) у 2013 році. Проєкт пройшов конкурсний відбір експертної ради Товариства та був підтриманий добродіями міста.

Мета проєкту — задіяти оригінальну форму подачі мистецтва: використати порожні вікна будівель як рами для фотографій і перетворити фасади старих порожніх будинків на живу виставку. Подібну техніку використовували при оформленні будівель у центрі Варшави, Вільнюса та інших європейських столиць. Автори проєкту переконані, що паблік-арт, або урбаністичне мистецтво, — прекрасний спосіб привернути увагу до класичних мистецьких форм.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Мстислав Чернов, директор Української асоціації професійних фотографів, фотограф:

"Зазираючи у вікна — це крок до відродження традиційної української фотографії. Для нас дуже важливо, що всі використані фотографії зроблені українськими фотографами, які працювали на території сучасної України та відомі своєю майстерністю у Європі. Урбаністичне мистецтво — це новий підхід до класичної фотографії, який зробить її цікавою та актуальною, і ми сподіваємося, що воно знайде підтримку у меценатів та просто небайдужіх до свого міста людей."

3 грудня 2020 року, у день народження Григорія Сковороди, фасад 120-ти річної «Кам'яниці з драконами» — закинутої будівлі на бульварі Тараса Шевченка 19 у Києві, перетворився на галерею. 

Інсталяція «Будинок, що спить» створена в рамках проєкту «Зазираючи у вікна». Виставку реалізовано Українською асоціацією професійних фотографів у співпраці з ГО Мапа Реновації.

За задумом авторів, задля реалізації виставки, фасад будівлі було перетворено на галерею унікальних архівних портретів українців у традиційному одязі, які належать авторству видатного українського фотографа Івана Карпова (надані Шосткинським краєзнавчим музеєм). Заплющені за допомогою комп'ютерної графіки очі на фотографіях — символ філософії Григорія Сковороди та інтерпретація сучасного світу, де люди все більше віддаляються від реальності і поринають у світ, створений медіа та рекламою. Головним елементом експозиції став великий портрет Григорія Сковороди (наданий Національним літературно-меморіальним музеєм Г. С. Сковороди). 

DSCF5274.jpg
__wf_reserved_inherit

"Весь світ спить" — часто повторював Сковорода. І в цьому його філософія перегукується з буддизмом, де реальність порівнюється зі сновидінням. Дослідники життєвого і творчого шляху Григорія Савича засвідчують, що пізньої осені 1758 року йому наснився сон: невидима сила показала Сковороді огидні картини людського "різнопуття", які нагадували фантасмагорії Босха — триб життя вельмож і простолюду, купців і священиків. Цей сон, сприйнятий Григорієм за Боже об'явлення, спонукав філософа відцуратися світу і заглибитись у себе. 

«Зазираючи у вікна» — проєкт, який дає можливість не тільки поглянути в обличчя давно минулої епохи, а й нагадати про фотографів початку попереднього століття, імена яких відомі тільки знавцям архівної фотографії. 

__wf_reserved_inherit

Дар'я Корба, голова ГО «Мапа Реновації», архітектор:

Наша мета — привернути увагу суспільства та влади до проблеми занепаду цінних будівель та популяризувати творчість українських фотографів й історію української фотографії. Використання порожніх вікон закинутої будівлі як рам для фотографій — синтез фотомистецтва та архітектури. Вони збагачують один одну новими сенсами і ніби говорять до спостерігача: "свідоме зусилля зі збереження історії необхідне в усіх сферах культурного надбання нашого народу". 

Будинок для проєкту також було обрано не випадково. Історія «Кам'яниці з драконами» починається наприкінці XIX століття. Її перший власник — педагог Іван Хильчевський, відомий як земляк та великий друг Пантелеймона Куліша — батька українського історичного роману та дослідника творчості Григорія Сковороди. Куліш у поемі «Грицько Сковорода» завершив процес художнього осмислення образу видатного українця, вписавши його не лише в контекст XVIII століття, а й у тисячолітню історію України.

MCH04699.jpg
MCH04811.jpg
__wf_reserved_inherit

Зазирнути у вікна історії крізь призму образів, що несподівано отримують життя посеред міста: таку гру запропонували киянам у 2014 році «Київське благодійне товариство», Українська асоціація професійних фотографів (UAPP), готель «Козацький» та сучасні художники, що переосмислили образ Тараса Шевченка у рік його 200-річчя та непростих часів для нашої Батьківщини.

Реалізувати виставку «Зазираючи у вікна» у 2014 році Київському благодійному товариству вдалося за рахунок меценатських коштів — проєкт профінансував київський підприємець Михайло Данилко. Автори сподіваються, що і для підтримки наступних етапів проєкту знайдуться меценати або просто небайдужі жителі міста та поціновувачі мистецтва — як класичного, так і сучасного, яке намагається діалогізувати з класикою.

За словами заступника голови Київської міської державної адміністрації Руслана Крамаренка, сьогодні у "портфелі" «Київського благодійного товариства» вже кілька успішно реалізованих проєктів, які дають надію, що традиції меценатства, які були започатковані ще у дореволюційному Києві, будуть відновлені сьогодні.

"Київ має гарний приклад меценатства в минулому. Нинішні бізнесмени теж можуть допомогти місту, а влада знає, що потрібно зробити. Думаю така незвичайна виставка сподобається киянам та туристам. Пропонована форма виставки в Україні ще не була задіяна, але вже активно практикується в інших країнах Європи для популяризації мистецтва фотографії та облагородження виду старої архітектури міста", — зазначив Руслан Крамаренко.

20140523_153753.jpg

Ярославів вал 15 — це будівля, яка є пам'яткою архітектури та була зведена у радянські часи як готель «Звезда», а у дворі (вул. Ярославів Вал, 15б) з початку минулого сторіччя знаходиться садиба видатних киян — родини Сікорських. Іван Сікорський — відомий київський лікар, а його син Ігор — винахідник, який є "батьком" гелікоптера. У 1910 році Ігор Сікорський вперше піднявся у київське небо на літаку власної конструкції.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

"Жива" виставка «Зазираючи у вікна» реалізувана за рахунок меценатських коштів "Київським благодійним товариством" та Українською асоціацією професійних фотографів (UAPP) у 2013 році. Проєкт пройшов конкурсний відбір експертної ради Товариства та був підтриманий добродіями міста.

Мета проєкту — задіяти оригінальну форму подачі мистецтва: використати порожні вікна будівель як рами для фотографій і перетворити фасади старих порожніх будинків на живу виставку. Подібну техніку використовували при оформленні будівель у центрі Варшави, Вільнюса та інших європейських столиць. Автори проєкту переконані, що паблік-арт, або урбаністичне мистецтво, — прекрасний спосіб привернути увагу до класичних мистецьких форм.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Мстислав Чернов, директор Української асоціації професійних фотографів, фотограф:

"Зазираючи у вікна — це крок до відродження традиційної української фотографії. Для нас дуже важливо, що всі використані фотографії зроблені українськими фотографами, які працювали на території сучасної України та відомі своєю майстерністю у Європі. Урбаністичне мистецтво — це новий підхід до класичної фотографії, який зробить її цікавою та актуальною, і ми сподіваємося, що воно знайде підтримку у меценатів та просто небайдужіх до свого міста людей."

Продовжувати читання

Освітні
February 8, 2024
Мікрогрантова та менторська програма для підтримки українських фотографів
Виставкові
June 4, 2024
«SMS із Маріуполя»
Книги
June 4, 2024
Фотокнига «Незалежні. Історія сучасної України у світлинах кращих документалістів»
переглянути всі проекти UAPP

Наші партнери

Розповідаємо світові про Україну крізь призму фотографії.

Приєднуйся і підтримуй спільноту українських фотографів.

UAPP — незалежне обʼєднання професійних українських фотографів, покликане захищати їх інтереси, підтримувати, а також розвивати і популяризувати українську фотографію як важливий елемент національної культури.

Діяльність UAPP охоплює освітні, соціальні, дослідницькі та культурні ініціативами, а також книговидання.

UAPP репрезентує українську професійну фотографію в міжнародному фотографічному співтоваристві та є офіційним членом Федерації європейських фотографів (FEP) — міжнародної організації, яка представляє більше 50 000 професійних фотографів в Європі та інших країнах світу. 

Доєднатися і підтримати нас