Фотоісторії

«Тут навіть тиша нагадує про обстріл». Візуальне есе Ігоря Іщука про місто Херсон і його людей

13.12.2023
2
хвилини читання

Продовжуємо ділитись документальними проєктами фіналістів в рамках грантової підтримки документальних фотографів від УАПФ, що реалізується за підтримки International Press Institute.

Ігор Іщук досліджує тему соціальної нерівності, паралельні спільноти та наслідків урбанізації міських околиць. Зараз висвітлює війну в Україні.


Їдку тишу порушує хрускіт скла під ногами.

Я йду проспектом Ушакова повз безлюдну площу Свободи. Сьогодні рівно рік, як Херсон було звільнено. Рівно рік тому площа була повністю забита людьми, що вийшли ловити звʼязок у місті, яке залишилось без жодних комунікацій. Вологе повітря пронизане напругою, місто наче завмерло в очікуванні. З грудня 2022 року, після того, як російські війська відійшли на лівий берег Дніпра, місто знаходиться під постійними хаотичними обстрілами, але сьогодні місцеві очікують особливих привітань з того берега.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Ввечері я зустрічаю Вадима, мого першого героя серії, тринадцятирічного хлопця з окраїни Херсону. «Так дивно, сьогодні після денного сну вийшов на балкон покурити, а на вулиці нікого немає, ні душі, лише той дід, що вчора у нас стріляв цигарку. Всі переживають через День звільнення», - каже хлопець.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Вадим познайомив мене зі своєю компанією. Це чотирнадцятирічні Жорік і Ваня та тринадцятирічний Пончік. А ще Аня та Ангеліна шістнадцяти та пʼятнадцяти років. Вони живуть на околиці міста у спальному районі, який став своєрідним сховищем для них — сюди вже досить довго нічого не прилітає. Усі вони обʼєднались відносно нещодавно. «Якби не війна, то цієї компанії навіть і не було б», - розповідає мені Пончік. У кожного з них розʼїхались друзі, хто по Україні, а хто за кордон.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

«Памʼятаю, як до нас зайшла класна керівниця і сказала, що ми переходимо на дистанційку. Всі кричали від радості. Ніхто тоді ще не розумів, що це наша остання зустріч», - згадує Жорік. Після нетривалого мовчання він додає: «Взагалі дуже шкода, що все так сталося, у нас забрали стільки можливостей, а зараз не знаю, що робити. Дуже хочеться побачитися з друзями, які поїхали, дуже сумую».

__wf_reserved_inherit

Я питаю хлопців, що для них в першу чергу змінила війна, і всі окрім Вані відповідають, що від тривоги почали курити. А після короткої паузи Пончік стримано додає: «Сімʼю… В мене дідуся поранило осколком, не встигли його врятувати». З глибоким, повним розуміння поглядом Ангеліна каже: «З війною прийшла якась самотність. Всі розʼїхались, а тата забрали в армію. У всіх зʼявилось багато досвіду».

Їм важко від думки, що з часом їм треба буде покидати рідне місто, але вони із жалем визнають, що найближчим часом не бачать майбутнього Херсону, над яким важкою пеленою нависла невизначеність. Коли за десяток кілометрів від тебе ворог, будувати плани здається неможливим.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Життя в Херсоні нагадує сон. Події фрагментарно закручуються у спіраль реальності. Я бачу дітей, що граються на майданчику за протиосколковими загородженнями, я бачу мати, що переводить через дорогу малого сина у бронежилеті, я бачу офіціантку у напівпідвальному приміщенні кафе, яка курить вейп і нервово перегортає стрічку новин, поки по нашій вулиці йде обстріл.
20 хвилин по тому я наїжджаю колесами авто на обірвані дроти ліній електропередач, через дорогу на зупинці чоловік чекає тролейбус.

__wf_reserved_inherit

Пізно ввечері по центру ведеться потужний обстріл. Наступного ранку хтось залишиться без дому.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

На напівпорожньому центральному ринку продавець похоронних вінків каже, що місцеві звикли до цього, що він покладається на випадок. У Херсоні ніхто на сто відсотків не впевнений, що вийде завтра на роботу. Тут навіть тиша нагадує про обстріл.

Ігор Іщук займається фотографією з 2018 року. У 2020 почав вивчати документальну фотографію та у 2021 зняв свою першу документальну серію "Батуринська 12", у якій досліджував тему соціальної нерівності, паралельного суспільства та наслідків урбанізації міських околиць. З 2022 року висвітлює наслідки повномасштабного вторгнення РФ в Україну.

Читайте також: Документальні проєкти 10 фіналістів мікрогрантування від УАПФ

Продовжуємо ділитись документальними проєктами фіналістів в рамках грантової підтримки документальних фотографів від УАПФ, що реалізується за підтримки International Press Institute.

Ігор Іщук досліджує тему соціальної нерівності, паралельні спільноти та наслідків урбанізації міських околиць. Зараз висвітлює війну в Україні.


Їдку тишу порушує хрускіт скла під ногами.

Я йду проспектом Ушакова повз безлюдну площу Свободи. Сьогодні рівно рік, як Херсон було звільнено. Рівно рік тому площа була повністю забита людьми, що вийшли ловити звʼязок у місті, яке залишилось без жодних комунікацій. Вологе повітря пронизане напругою, місто наче завмерло в очікуванні. З грудня 2022 року, після того, як російські війська відійшли на лівий берег Дніпра, місто знаходиться під постійними хаотичними обстрілами, але сьогодні місцеві очікують особливих привітань з того берега.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Ввечері я зустрічаю Вадима, мого першого героя серії, тринадцятирічного хлопця з окраїни Херсону. «Так дивно, сьогодні після денного сну вийшов на балкон покурити, а на вулиці нікого немає, ні душі, лише той дід, що вчора у нас стріляв цигарку. Всі переживають через День звільнення», - каже хлопець.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Вадим познайомив мене зі своєю компанією. Це чотирнадцятирічні Жорік і Ваня та тринадцятирічний Пончік. А ще Аня та Ангеліна шістнадцяти та пʼятнадцяти років. Вони живуть на околиці міста у спальному районі, який став своєрідним сховищем для них — сюди вже досить довго нічого не прилітає. Усі вони обʼєднались відносно нещодавно. «Якби не війна, то цієї компанії навіть і не було б», - розповідає мені Пончік. У кожного з них розʼїхались друзі, хто по Україні, а хто за кордон.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

«Памʼятаю, як до нас зайшла класна керівниця і сказала, що ми переходимо на дистанційку. Всі кричали від радості. Ніхто тоді ще не розумів, що це наша остання зустріч», - згадує Жорік. Після нетривалого мовчання він додає: «Взагалі дуже шкода, що все так сталося, у нас забрали стільки можливостей, а зараз не знаю, що робити. Дуже хочеться побачитися з друзями, які поїхали, дуже сумую».

__wf_reserved_inherit

Я питаю хлопців, що для них в першу чергу змінила війна, і всі окрім Вані відповідають, що від тривоги почали курити. А після короткої паузи Пончік стримано додає: «Сімʼю… В мене дідуся поранило осколком, не встигли його врятувати». З глибоким, повним розуміння поглядом Ангеліна каже: «З війною прийшла якась самотність. Всі розʼїхались, а тата забрали в армію. У всіх зʼявилось багато досвіду».

Їм важко від думки, що з часом їм треба буде покидати рідне місто, але вони із жалем визнають, що найближчим часом не бачать майбутнього Херсону, над яким важкою пеленою нависла невизначеність. Коли за десяток кілометрів від тебе ворог, будувати плани здається неможливим.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

Життя в Херсоні нагадує сон. Події фрагментарно закручуються у спіраль реальності. Я бачу дітей, що граються на майданчику за протиосколковими загородженнями, я бачу мати, що переводить через дорогу малого сина у бронежилеті, я бачу офіціантку у напівпідвальному приміщенні кафе, яка курить вейп і нервово перегортає стрічку новин, поки по нашій вулиці йде обстріл.
20 хвилин по тому я наїжджаю колесами авто на обірвані дроти ліній електропередач, через дорогу на зупинці чоловік чекає тролейбус.

__wf_reserved_inherit

Пізно ввечері по центру ведеться потужний обстріл. Наступного ранку хтось залишиться без дому.

__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit
__wf_reserved_inherit

На напівпорожньому центральному ринку продавець похоронних вінків каже, що місцеві звикли до цього, що він покладається на випадок. У Херсоні ніхто на сто відсотків не впевнений, що вийде завтра на роботу. Тут навіть тиша нагадує про обстріл.

Ігор Іщук займається фотографією з 2018 року. У 2020 почав вивчати документальну фотографію та у 2021 зняв свою першу документальну серію "Батуринська 12", у якій досліджував тему соціальної нерівності, паралельного суспільства та наслідків урбанізації міських околиць. З 2022 року висвітлює наслідки повномасштабного вторгнення РФ в Україну.

Читайте також: Документальні проєкти 10 фіналістів мікрогрантування від УАПФ

Продовжувати читання

Фотоісторія
Oct 15, 2024
Дослідження, що стало випробуванням. Ольга Ковальова і Владислав Краснощок про зйомку в таборі російських військовополонених
Фотоісторія
Oct 10, 2024
Одні з перших добровольців. Навчання, прощання та війна бійців «Азову» на світлинах В’ячеслава Ратинського й Анатолія Степанова
Фотоісторія
Oct 7, 2024
Фотографія повинна говорити без тексту. Розмова з Олександром Клименком
показати всі фотоісторії

Наші партнери

Розповідаємо світові про Україну крізь призму фотографії.

Приєднуйся і підтримуй спільноту українських фотографів.

UAPP — незалежне обʼєднання професійних українських фотографів, покликане захищати їх інтереси, підтримувати, а також розвивати і популяризувати українську фотографію як важливий елемент національної культури.

Діяльність UAPP охоплює освітні, соціальні, дослідницькі та культурні ініціативами, а також книговидання.

UAPP репрезентує українську професійну фотографію в міжнародному фотографічному співтоваристві та є офіційним членом Федерації європейських фотографів (FEP) — міжнародної організації, яка представляє більше 50 000 професійних фотографів в Європі та інших країнах світу. 

Доєднатися і підтримати нас